Garantie
Een leuke term, garantie, maar wat houdt het precies in? Ieder product dat je koopt, moet voldoen aan de verwachtingen die redelijkerwijs kunnen worden gekoppeld aan het product. Inmiddels zijn wij ruim 10 jaar actief in de refurbished branche en kunnen wij jou 100% betrouwbare refurbished devices aanbieden.
Hoe lang is de garantie op mijn reparatie?
Wij leveren standaard 6 maanden garantie op alle reparaties. Mocht de garantietermijn langer zijn, dan wordt dit altijd door ons vermeld.
Waarvoor geldt de garantie op mijn reparatie precies?
- Het vervangen onderdeel dient goed te functioneren en aan de verwachtingen te voldoen. Een scherm van originele kwaliteit dient dus (nagenoeg) gelijk te functioneren.
- Op het vervangen onderdeel zit 6 maanden garantie.
- De montage dient professioneel te zijn uitgevoerd. Er dienen dus geen montagefouten te zijn gemaakt bij de uitgevoerde reparatie, behoudens cosmetische veranderingen die niet te vermijden zijn.
- Op de montage zit 6 maanden garantie.
Waarvoor geldt de garantie op mijn reparatie niet?
- Bij zichtbare val- of stootschade vervalt de garantie;
- Bij water- of vochtschade vervalt de garantie;
- Bij niet-normaal gebruik van het product vervalt de garantie. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je je bij Tweek gerepareerde smartphone ook als flessenopener gebruikt.
- Ook kan de garantie vervallen in andere gevallen dan hierboven genoemd. Dit zal per geval dienen te worden beoordeeld. Voor meer informatie kun je onze algemene voorwaarden bekijken.
Welke garantie bieden wij op een refurbished product?
Bij Tweek heb je de keuze in welk type garantie je wilt hebben. Wij leveren standaard 1 jaar garantie op jouw refurbished apparaat, maar je hebt bij aanschaf de mogelijkheid om deze tot wel 2 jaar uit te breiden.
Wat valt er onder de garantie van mijn refurbished product?
Onder de garantie die wij leveren, vallen de volgende zaken:
- Audio problemen (met uitzondering van stof- of vochtschade)
- HDMI poorten of andere poorten die niet werken
- Alle knoppen op het apparaat
- Moederbord-issues
- Wi-Fi problemen óf problemen met betrekking tot het netwerk of de bluetooth verbinding
- Accu- of batterijproblemen
- Bijgeleverde accessoires die niet goed functioneren
- Problemen met touchscreens of glasplaten
Garantie op de accu van een refurbished product
Ook op alle accu’s die in jouw apparaat zitten, geven wij garantie. De apparatuur heeft een minimale accu-capaciteit van 85% bij aanschaf. We vervangen de accu als deze binnen de garantie-termijn is teruggelopen onder de 70% accu-capaciteit.
Garantie op accessoires en onderdelen
Op alle nieuwe accessoires die wij leveren, zit standaard 2 jaar garantie. Hierop geldt de uitzondering van refurbished (tweedehands) accessoires; daarvoor geldt 1 jaar garantie.
Waar heb je geen garantie op bij een refurbished product?
Wij bieden geen garantie op toestellen waar val-, stoot- of waterschade aan is ontstaan. Is jouw aangekochte device (bij Tweek) gerepareerd door een derde partij, dan vervalt je garantie ook. Deze zaken vallen ook niet onder de garantie van Tweek:
- Gebogen of kromme devices
- Reparaties die zijn uitgevoerd door derden
- Dockconnectors die vuil of beschadigd zijn
- Schade aan het scherm
- Cameralenzen die gebroken zijn
- Gebroken simkaartlezer
- Diefstal
- Touch-ID en Face-ID bij vervanging van deze onderdelen
- Ondeugdelijk gebruik van het product
- Bij onderdelen: verkeerde montage van een onderdeel
Retour sturen onder de garantie
- Download het retourformulier
Heb je geen printer? Schrijf alles dan op een briefje en voeg dit toe in je pakket. - Stuur jouw device onder de garantie op naar:
Tweek
t.a.v. Garantie
Ampèreweg 26M
4338 PT Middelburg
Download hier je verzendlabel! Frankeer je pakket voldoende. - Verpak de producten in je pakket altijd goed! Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade die ontstaat tijdens de verzending.
- Na reparatie van jouw device krijg je deze kosteloos weer teruggestuurd.
- Twijfel je over de garantie op jouw device? Neem dan eerst contact met ons op!
Meld jouw garantie aan bij Tweek
Zorg ervoor dat je jouw garantie eerst bij Tweek aanmeldt, zodat je zeker weet dat alles zo snel mogelijk voor je wordt verwerkt!
- Neem contact met ons op
- Stuur jouw device op of breng het bij ons langs
- De verwerkingstijd van jouw garantie is ongeveer 1 tot 3 werkdagen na ontvangst. Als het een moederbord-probleem betreft, dan kan de verwerkingstijd langer zijn.
- Maak je toestel leeg en haal alle accounts er af, zodat wij direct aan de slag kunnen
- Indien jouw device toch niet onder de garantie van Tweek blijkt te vallen (zie hierboven), dan rekenen wij standaard €25,- (inclusief BTW) aan verwerkingskosten.
Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.